2014: TUSSEN ALICANTE EN ALMERIMAR (week 3)

ZONDAG 2 FEBRUARI

Een prachtige dag waarin we volop van de zon genieten. Al voor het ontbijt rijden we naar het strand en aan het eind van de middag gaan we weer terug naar de plek in Gran Alacant.
De temperatuur ligt ergens tussen de 18 tot 20 graden. Met camper en parasol creëren we een windvrije hoek (aan wind hebben we geen gebrek). De thermometer die op het tafeltje ligt loopt in de schaduw op naar 23,4 graden en in de zon naar 38,2, als dat niet lekker is dan weten wij het ook niet meer!

MAANDAG 3 FEBRUARI

IMG_8425 Vandaag ziet er iets minder goed uit, we zien de zon tussen de sluierbewolking door maar al snel komen er wolkenvelden en trekt het helmaal dicht. We rijden eerst nog naar het strand maar na de koffie gaan we terug naar de camperplek, stond het er vanochtend nog propvol, inmiddels zijn er diverse campers vertrokken en zijn er een paar mooie plekken vrij gekomen, we hebben het voor het uitkiezen.

IMG_8429 ’s Middags gaan we op de fiets naar Alicante en bereiken nu wel de plek die we op de fietstocht vanuit El Campello niet hebben gevonden. Wandelen over de mooie boulevard waar het merendeel van de kiosken open is, ze verkopen hier voor iedereen die een aandenken aan Alicante mee naar huis wil nemen aantrekkelijke artikelen, o.a. sjaaltjes, prullaria waar de naam Alicante op staat en sierraden. We lopen een stuk door de wijk ‘Santa Cruz’ en gaan dan weer heuveltje op en heuveltje af terug naar de camper. Wat zijn we blij met onze nieuwe fietsen!

DINSDAG 4 FEBRUARI

Het ziet er weer goed uit voor vandaag en nadat we onze watervoorraad hebben aangevuld en er in de voorraadkast weer genoeg eten zit voor een paar dagen, rijden we weer naar het strand. Het is niet zo mooi als zondag maar toch kunnen we weer lekker buiten zitten en genieten. Rondom de zon zitten af en toe wat wolkenslierten en dat geeft een mooi effect op de foto, het lijkt wel een berglandschap!
Aan het eind van de middag gaan we weer naar Gran Alacant en ondanks dat het weer mud vol is vinden we toch nog een plekje.

WOENSDAG 5 FEBRUARI

IMG_8445 We houden het voor gezien in Gran Alacant en gaan weer op pad, op naar een volgende plek. Het  is bewolkt, heel is wel heel gek, tot nu toe is het de ene dag prachtig weer en kunnen we van de zon genieten en de andere dag is het bewolkt en behoorlijk fris, hoe dan ook vanochtend is het bewolkt.
In het zoutwinningsgebied tussen Santa Pola en La Marina staan honderden flamingo’s met hun lange poten in kleine lagunes en kunstmatig aangelegde zoutmeren, zoveel hebben we er hier nog nooit gezien!
IMG_8453 We gaan in Torrevieja kijken naar een plekje maar vinden niets waar we ons prettig bij voelen en rijden door naar Punto Prima, daar vinden is wel een plek waar we kunnen staan. Onderweg sms-contact gehad met Johan en Aria, onze medereizigers op onze Turkije reis en zij komen hier ook naar toe. Hartstikke gezellig elkaar weer te zien en bij te kletsen! Het weer klaart toch iets op en we kunnen samen nog een paar uurtjes in onze ‘voortuin’ zitten.

DONDERDAG 6 FEBRUARI

De dag begint zonnig en na de koffie pakken we de fietsen van de camper en gaan met z’n vieren op verkenningstocht richting Torrevieja. We fietsen zoveel als mogelijk direct langs de kust, kijken even in de visserijhaven en maken de mooie boulevard in Torrevieja onveilig! Op de boulevard staat een bronzen orkest te spelen, wel erg jammer dat er geen geluid uit komt!
We fietsen door tot La Mata en daar duiken we een supermarkt in, kopen een paar broodjes en wat beleg en in een parkje aan de kust zitten we lekker te lunchen.

IMG_8465 Onderweg zien we een paar leuke plekken om te onthouden voor als we nog eens een plekje zoeken. Johan heeft een camera met GPS en Simon heeft navigatie op z’n telefoon, zo komen we er wel uit en kunnen de plekken toevoegen aan onze lijst.
Halverwege de rit komt er zeemist binnendrijven en wordt het weer fris, de vesten moeten weer aan anders krijgen we het koud! Rond drie uur zijn we met 30 kilometer op de teller weer terug bij de campers en daar gaan de stoelen naar buiten, de zon is inmiddels weer terug.

VRIJDAG 7 FEBRUARI

IMG_8469 Johan en Aria willen rond het ‘Embalse de la Pedrara’ fietsen en wij gaan mee, een rondje van 50 kilometer, dat moet kunnen op de E-bikes. Na 10 kilometer tegen de harde wind in, de bult op en langs een drukke weg met veel auto’s kijken we elkaar aan vragen ons af waar we mee bezig zijn, dit is echt niet leuk!! We besluiten rond het ‘Salines de Torrevieja’ te fietsen en slaan rechtsaf. Dit is beter te doen, de harde wind verschuilt zich grotendeels zich achter de eindeloze sinaasappelboomgaarden en langzaam aan zakken we weer af naar zee niveau.

IMG_8473 Om kwart voor twee zijn we terug bij de campers en staat er 34 kilometer op de teller, het is toch nog een leuk rondje geworden. Onderweg bij de Mercadona hebben we brood voor de lunch ingeslagen en gaan in de camper eten, er waait nog steeds een harde koude wind! Na de lunch vinden we nog een plekje tussen de struiken waar het wel lekker is, even tijd voor een boek!
Aan het eind van de middag rijden we verder naar de haven in
Lo Pagán, morgen willen we op de fiets naar de markt in Los Alcázares, 10 kilometer verder naar het zuiden.

ZATERDAG 8 FEBRUARI

IMG_8476 Om half tien stappen we op de fiets en gaan naar de weekmarkt in Los Alcácares, ze sluiten hier gewoon de doorgaande weg af en zetten het vol met kramen, het verkeer zoekt het maar uit hoe ze verder kunnen rijden. Als we terug fietsen zitten de tassen weer vol met verse groente en fruit.
We fietsen langs de camperplaats en kijken of er nog bekenden staan, we herkennen niemand tussen de meer dan 100 campers die er staan en gaan verder.

IMG_8478Over de boulevard gaan we weer naar het noorden en fietsen over een plankier dwars door een gebied vol riet met hier en daar mooie uitzichten op de zee, wat is het hier prachtig!!!
Even over half één zijn we terug bij de campers en duiken naar binnen, niet alleen omdat het inmiddels bewolkt is maar meer omdat we naar de Olympische spelen willen kijken, de heren schaatsen vandaag de 5000 meter! Hopen natuurlijk dat Sven Kramer een gouden medaille zal halen, we gunnen het hem in ieder geval wel! Drie Nederlanders op het erepodium, SUPER!